Reissuun lähtee mukaan moni tuttu. Janne, Alex, Aada, Kimi ja ylläri ylläri, TONI!
Loput on jotain Aadan ja Kimin kavereita. Loman piti olla rentouttava, ja kuinka mä nyt voin rentoutua kun mun pitää olla koko ajan Tonia vahtaamassa. Voi herran jestas! Mähän käyttäydyn kun joku ihastunu teini-ikäinen. Ehkä mun olis aika ottaa itteäni niskasta kiinni ja vähän aikuistua. Tämä viikko vietetään hauskaa pitäen, ilman mitään turhia sähläyksiä ja mokailuja. Siis suomeksi sanottuna, ei alkoholia mulle, heh.

Matka mökille sujui melko rattoisasti. Muutama innostui jo matkalla aloittelemaan ryyppäystä ja olikin jo melkoisessa kunnossa perille päästyämme. Sovittiin että tämä päivä lämmitellään mökkiä ja huomenna vasta aletaan etsiä sopivaa mäkeä ja muuta mukavaa puuhattavaa. Eipä sillä, mökki on aivan upealla paikalla ja aivan mahtava! Että kylläpä täälläkin varmasti viikon viihtyisi, ainakin tällä porukalla.
Ilta alkaa lähestyä ja pihalla on jo melkoisen pimeää. Me ollaan sytytelty pihalle lyhtyjä ja roihuja, jotka luo melkoista tunnelmaa. Takassa roihuaa tuli ja makuusopeissa on pikkupatterit päällä. Onneksi tämä ei oo mikään keskiaikainen mökki, sillä pihalla on melkoisen kylmä. Toki meillä on muutakin lämmikettä mukana, mutta taitaa olla parempi että mä en sorru siihen lämmikkeeseen, ainakaan vielä.
Osa porukasta meni ajoissa nukkumaan, huomista varten, mutta me osa jäätiin vielä pelailemaan. Jannella oli aivan mahtava ehdotus, räsypokka. Ihme kyllä! Kas kun ei pullonpyöritystä. Sovittiin että kattotaan sitä sitten, kun joku muukin kuin Janne on ympäripäissään. Väki alkoi kuupahtaa yksi kerrallaan, mutta mä menin pihalle vähän ajatuksia selventämään. Täällä tuli taas vahvasti Jussi mieleen ja alkoi ottaa päähän. Ja se mun ja Tonin suudelma. Ehkä raitis ilma vähän helpottaisi, ja piristäisi. Voisi huomenna olla mukavampi päivä. Toni tuli ulos tupakalle ja jäi hetkeksi mun seuraksi.

"Mikäs sun mieltä painaa kun oot noin alakuloinen?"

 

"Vähän happea tulin haukkamaan, jos sais nukuttua paremmin." Vastaan yrittäen peittää oikeaa syytä. En viitsi alkaa heti marista miehistä ja niiden sikamaisuudesta.

 

"Onko varma kanssa? Ettei oo mitään hätänä? Huomasin jo aiemmin että olit vähän ihmeellinen."

 

"On ihan varma." Nyökyttelen hymyillen. "Eiköhän olisi meidänkin aika mennä nukkumaan, että jaksetaan huomenna muiden mukana."

 

"Varmaankin. Poltan vielä tämän, mee sä vain jo."

 

Nousen ylös ja annan pusun Tonin poskelle.

 

"Kiitos huolenpidosta. Ja hyvää yötä." Toivotan. Toni jää ihmetellen katsomaan mun perään. Voi hemmetti. Jo yks siideri pistää mun pääni sekaisin. Mitä mä taas oikein meinaan? Kas kun en heti ala vaatteita repiä. Mä tuun vielä pilaamaan koko viikonlopun.
Onneksi Toni toivotti hyvät yöt takaisin hymyillen.